fbpx

Létezik egy egyszerű, de igen hatásos öngyógyító meditáció, amelyet bármikor használhatsz, ha úgy érzed, hogy immunrendszered erősítésre szorul.

Különösen hatékony, ha a betegség első tüneteinek jelentkezésekor alkalmazod, de ha gyakran és intenzíven összpontosítva végzed, akkor olyan betegségeknél is beválik, amelyek már mélyen beásták magukat a szervezetedbe. Azt is megakadályozza, hogy a negativitás egyes formái fölszakítsák az energiameződet. Ezek után lássuk hát a módszert, mellyel erősödik az immunrendszered!

Amikor néhány percre ráérsz – különösen este, közvetlenül elalvás előtt, valamint reggel, közvetlenül fölébredés után -, „áraszd el” a testedet tudatossággal! Hunyd be a szemed! Feküdj a hátadra! Először rövid ideig figyelj tested különböző részeire: kezedre, lábfejedre, karodra, alsó végtagjaidra, hasadra, mellkasodra, fejedre stb.! Olyan intenzíven érezd az életenergiát ezekben a testrészekben, amilyen intenzíven csak tudod! Úgy tizenöt másodpercig időzz egy-egy testrésznél!

Utána fuss át néhányszor figyelmeddel a testeden,akár egy hullám, tetőtől talpig, majd vissza! Ez körülbelül egy percet vesz igénybe. Ezt követően érezd át a belső testedet teljes egészében, egyetlen, összefüggő energiamezőként! Tartsd meg ezt az érzést néhány percig!

Ez idő alatt légy intenzíven jelen tested minden sejtjében! Ne aggasszon, ha az elmédnek egyszer-egyszer sikerül elvonnia a figyelmedet a testedről, és valamilyen gondolatba keveredsz! Amint észreveszed, hogy ez történt, egyszerűen irányítsd vissza figyelmedet a belső testre!

Az elme kreatív használata az immunrendszer megerősítésében

Ha elmédet valamilyen konkrét célra kell használnod, belső testeddel összekapcsolódva tedd! Csak akkor tudod az elmédet kreatívan használni, ha képes vagy gondolatmentesen tudatos lenni. A legkönnyebben a testeden keresztül juthatsz ebbe az állapotba.

Valahányszor válaszra, megoldásra vagy kreatív ötletre van szükséged, egy pillanatra hagyd abba a gondolkodást oly módon, hogy figyelmedet belső energiameződre irányítod! Tudatosítsd a nyugalmat és a csöndet! Ahogy újra gondolkozni kezdesz, az már remekül, frissen és kreatívan fog menni! Minden gondolati tevékenységnél tedd szokásoddá, hogy néhány másodpercenként váltogatod a gondolkozást és a befelé figyelést, a belső csendbe merülést. Úgy is fogalmazhatok, hogy ne csak a fejeddel gondolkozz, hanem az egész testeddel!

Tudatos légzés az erős immunrendszerért!

Ha bármikor nehezedre esik kapcsolatba lépni a belső testtel, általában megkönnyíti az ügyet, ha először a légzésedre összpontosítasz. A tudatos légzés — amely már önmagában is erőteljes meditáció — fokozatosan érintkezésbe hoz a testtel. Kövesd figyelemmel a légzésedet, ahogy a levegő ki- és beáramlik! Szívd be a levegőt a testedbe, s érezd, ahogy a hasad kidomborodik, majd behorpad, ahogy be-, illetve kilélegzel!

Ha könnyen vizualizálsz, hunyd be a szemed, és lásd magad, amint fény vesz körül, vagy valami ragyogó anyagba — a tudatosság tengerébe — merülsz! Ezután lélegezd be ezt a Fényt! Érezd, ahogy ez a csillogó szubsztancia feltölti testedet, amely ennek hatására szintén ragyogni kezd.
Ezt követően egyre jobban összpontosíts az érzésre! Ekkor a testedben vagy. Ne ragadj hozzá semmilyen belső képhez! Hozzáfértél a most hatalmához.

Forrás: Eckhart Tolle – A Most hatalma a gyakorlatban

Pin It on Pinterest