„A csodák természetes módon, a szeretet megnyilvánulá­saiként következnek be.”

Ezek tükrözik gondolkodásunk változását, felszabadítva a tudat gyógyító és módosító erejét.

A gyógyítás számos formában megnyilvánulhat. A cso­da néha fizikai természetű; ilyen például a testi gyógyulás. Máskor lelki vagy érzelmi változást jelent. Valójában sokszor nem is maga a helyzet változik meg – bár ez is gyakran előfordul hanem inkább az, ahogyan a helyzetet felfogjuk. A változások elsősorban abban mutatkoznak meg, hogyan fogadja be a tudatunk az élményt – hogyan tapasztaljuk meg a tapasztalatot.

Emberi történeteink, viselkedésformáink és mindazok a dolgok, amelyek a külvilágban következnek be, az illú­ziók világához tartoznak. Olyan ez, mintha valamiféle fátyol választana el minket egy sokkal valóságosabb világtól; ez a kollektív álom. A csoda nem az álomalakok átrendeződése. A csoda az, ha felébredünk az álomból.

Amikor csodáért fohászkodunk, gyakorlatilag azt kér­jük, hogy visszatérhessünk a belső békéhez. Nem azt kérjük, hogy a külvilágban változzon meg valami, hanem azt, hogy bennünk. Simább utat keresünk az életben.

A régi newtoni fizika azt állította, hogy létezik egyfajta objektív valóság, amely nem azonos azzal, ahogyan egyé­nileg érzékeljük a dolgokat. A kvantumfizika, azon belül is a Heisenberg-féle határozatlansági elv kimondja, hogy amint egy tárgy észlelése megváltozik, maga a tárgy is a szó szo­ros értelmében megváltozik. A vallástudomány valójában a tudat tudománya, hiszen végső soron minden teremtett dolog az elmén keresztül fejeződik ki. így aztán, ahogy A csodák tanítása mondja, a világ megváltoztatásához a legfőbb eszközünk az a képességünk, hogy meg tudjuk változtatni gondolatainkat a világról.

Mivel a dolgok a gondolat szintjén jönnek létre, tuda­tunk megváltoztatása alapvető személyes hatalommal ruház fel bennünket. Bár az, hogy a félelem helyett a szeretetet választjuk, a mi döntésünk, a radikális változás, amit ez az elhatározás életünk minden vonatkozásában létrehoz, Isten ajándéka. Minden csoda egy, a miénknél magasabb rendű gondolatrendszerből származik, és egyfajta közben­járást jelent saját szentségünk érdekében. Ha életünkben jelen van a szeretet, meghaladhatjuk azokat a törvényeket, amelyek a hétköznapi események menetét irányítják. Ha a gondolatot már nem korlátozza semmi, a tapasztalat sem korlátozott.

Azoknak a törvényeknek vagyunk alávetve, amelyek azt a világot irányítják, amelyben hiszünk. Ha egy olyan vi­lág részeiként gondolunk magunkra, amelyet a szűkösség és a halál törvényei irányítanak, akkor ránk is ezek érvé­nyesek. Ha viszont úgy gondolunk magunkra, mint Isten gyermekeire, akiknek igazi otthona az evilági valóságon túl, a tudatosság birodalmában van, rájövünk, hogy csakis Isten törvényei vonatkoznak ránk.

Viselkedésünket az önmagunkról kialakított képünk határozza meg. Ha úgy gondoljuk, hogy kicsi, korlátolt, al­kalmatlan lények vagyunk, akkor ennek megfelelően visel­kedünk, és minden cselekedetünkből olyan energia sugárzik, amely ezeket a gondolatokat tükrözi. Ha viszont csodálatos teremtményeknek tartjuk magunkat, akik végtelen szeretet- ben és erőben bővelkednek, akkor ennek megfelőlen pró­bálunk viselkedni. Megismétlem: a bennünket körülvevő energia a tudatunkat tükrözi.

A csodákat nem lehet tudatosan irányítani. A csodák egy szeretetteljes személyiség akaratlan hatására történnek; láthatatlan erőként áradnak egy emberből, akinek a tudatos szándéka az, hogy szeretetet adjon és kapjon. Amint lemon­dunk a félelmekről, amelyek blokkolják bennünk a szeretetet, Isten eszközeivé válunk. Az ő csodatevői leszünk.

Isten, mint maga a szeretet, folyamatosan terjeszkedik, virágzik, és az öröm kinyilvánításának és elérésének új lehe­tőségeit teremti meg. Amikor elménk a szeretet révén nyi­tottá válik, és Isten megnyilvánulhat rajta keresztül, életünk vetítővásznán megjelenik az öröm. Ez az életünk értelme. Ezért vagyunk itt, az isteni elv fizikai képviselőjeként. Ha azt mondjuk, azért vagyunk a Földön, hogy Istent szolgáljuk, az azt jelenti: azért vagyunk a Földön, hogy szeressünk.

 

A csodák tanítása a megbocsátás

 

Nem véletlenszerűen sodródtunk ide. Küldetésünk van: az, hogy a szeretet erejével megmentsük a világot. A világnak olyan kétségbeesett szüksége van a gyógyításra, mint egy törött szárnyú madárnak. Az emberek tudják ezt, és milliók imádkoznak érte. Isten meghallgatott bennünket. Segítséget küldött. Té­ged küldött.

Csodatevővé válni azt jelenti, hogy tagja leszel egy spiri­tuális mozgalomnak, amely új életre kelti a világot, és részt veszel a világ értékeinek forradalmasításában a lehető legmé­lyebb szinten. Ezt nem kell senkinek bejelentened. A francia ellenállás egyik tagja sem sétált oda valamelyik német tiszt­hez a megszállt Párizsban, hogy azt mondja: „Helló, Jacques vagyok, francia ellenálló.”

Te se mondj hát azoknak az em­bereknek, akiknek fogalmuk sincs, miről beszélsz, ilyesmit: „Megváltoztam. Most Istennek dolgozom. Azért küldött, hogy meggyógyítsam a világot, rendbe tegyem a dolgokat. A világ nagy változások előtt áll.” A csodatévők megtartják maguknak a tanácsaikat. Van valami, amit fontos tudnod a spirituális bölcsességről: aki nem a megfelelő időben, nem a megfelelő helyen vagy nem a megfelelő személyhez szól, inkább bolondnak tűnik, mint bölcsnek.

A Tanítás azt mondja: Isten terve a világ megváltására voltaképpen Isten tanítóinak terve. A terv az, hogy Isten ta­nítói a szeretet erejével meggyógyítják majd a világot. Ennek a tanításnak kevés köze van a szóbeli kommunikációhoz, sokkal inkább az emberi energiát használja fel.

„Tanítani annyi, mint tanúságot tenni valami mellett.”

Mindenki Is­ten tanítója, aki úgy dönt, hogy az lesz.

„A tanítók a világ bármely tájáról származhatnak. Bármely valláshoz tartoz­hatnak, de lehet, hogy egyáltalán nem vallásosak. Ók azok, akik válaszoltak.”

A mondás, hogy „sokakat szólítottak, de keveseket vá­lasztottak”, azt jelenti, hogy mindenkit szólítanak, de ke­vesen hallják meg a hívást. Isten hívása egyetemes, minden elmét szólít, minden pillanatban. Mindazonáltal nem min­denki dönt úgy, hogy hallgat a szíve hangjára. Mindnyájan nagyon is jól tudjuk, hogy a külvilág lármája és őrjöngése egyszerűen elnyomja a halkabb, szeretetteljes belső hangot.

Ha úgy döntünk, hogy Isten tanítói leszünk, akkor az a feladatunk, hogy folyamatosan keressük az egyre mélyebb szeretet és megbocsátás lehetőségeit önmagunkban. Ezt a „szelektív emlékezet” segítségével tesszük, mert csupán a tudatos döntésünkön múlik, hogy csak a szeretetteljes gondolatokra emlékszünk, és veszni hagyjuk a félelemmel teliket. Ezt jelenti a megbocsátás. A megbocsátás A csodák tanításának alapja. Sok más szóhoz hasonlóan ezt a fogalmat is a hagyományos értelmétől meglehetősen eltérően használja a könyv.

Általában annak kapcsán gondolunk a megbocsátásra, ha valakit bűnösnek tartunk valamiben. A Tanításból viszont azt tanultuk: észben kell tartanunk, hogy senki nem bűnös semmiben, mert csak a szeretet valóságos. Épp az a felada­tunk, hogy a bűnösség illúzióján átlátva eljussunk a mö­götte meghúzódó ártatlanságig.

„Megbocsátani annyit tesz, mint csupán az általad a múltban testvéreidnek adott, illetve a neked megadatott szeretetteljes gondolatokra emlékezni. Minden mást el kell felejtened.”

Ezek a szavak arra szólíta­nak fel, hogy terjesszük ki érzékelésünket azokon a hibákon túlra, amelyeket fizikai észlelésünk közvetít – mit tett vagy mit mondott valaki -, és figyeljünk a bennünk lévő szent­ségre, amelyet a szívünk tár fel előttünk. Végül is, igazából nincs semmi, amit meg kellene bocsátanunk. A hagyomá­nyos értelemben vett megbocsátás – amit az Imádság éneke (a Tanítás egyik kiegészítése) „megsemmisítő megbocsátás­nak” nevez – lényegében ítélkezés. Annak az embernek az önteltsége, aki önmagát jobbnak látja másoknál, vagy éppen olyan bűnösnek tartja magát, mint bárki mást; pedig ez téves érzékelés, az ego arroganciája.

Mivel minden emberi elme kapcsolatban áll egymással, ha bárki közülünk módosít a felfogásán, valamilyen szin­ten az egész fajunkat gyógyítja. A megbocsátás gyakorlása a legfontosabb dolog, amit a világ meggyógyíta érdekben tehetünk. Dühös emberek nem teremthetnek békés bolygót. Mulattat, ha arra gondolok, milyen mérges voltam régen, ha az emberek nem akarták aláírni a békepetícióimat.

A megbocsátás folyamatos odafigyelést igényel, és néha nagyon nehéz. Kevesen vannak, akiknek mindig sikerül megbocsátaniuk, de az érte tett erőfeszítésünk a lehető leg­nemesebb cselekedet. Ez a világ egyetlen valódi esélye az újrakezdésre. A radikális megbocsátás azt jelenti, elengedjük a múltat, a személyes kapcsolataink terén éppen úgy, mint kollektív emberi történeteinkben.

 

Forrás: Marianne Williamson-Visszatérés a szeretethez